Het succes van de Vief-lijn!
November 2020: de tweede lockdown ging van start. Een noodzakelijke beslissing waar we ons als ouderenvereniging achter schaarden, maar voor velen toch een bittere pil om te slikken. De lockdown werd verlengd en de nood aan sociaal contact nam alsmaar toe. Met de kerstperiode in aantocht, kon Vief niet aan de zijlijn blijven staan. Als we dan toch in onze huiskamers moesten blijven, zouden we daar het verschil proberen maken. Maar hoe konden we al deze mensen met de beperkende geldende maatregelen bereiken? Op welke manier konden we actie ondernemen, een steen verleggen? We beslisten om een telefoonlijn op te starten: de Vief-lijn was geboren. Met een team van 90 vrijwilligers en medewerkers gingen we aan de slag en namen we de hoorn op. De actie bleek een schot in de roos. Maar liefst 1791 personen werden opgebeld. Harten van zowel leden als niet-leden werden gelucht. De appreciatie was dan ook enorm.
"Het was een heel aangenaam gesprek. Ik had er echt nood aan om met iemand te praten." - Anoniem
"Er was een sympathieke wisselwerking over verschillende onderwerpen." - Anoniem
"Ik heb een heel lief telefoontje gehad. Heel leuk!" - Anoniem
Persoonsgerichte babbels, ondersteunende gesprekken, schouders om op uit te huilen, anekdotes om mee te lachen, dingen om naar uit te kijken: dat is Vief. Wordt vervolgd!